Viktig information till medlemsföreningarna

30 SEP 2012 18:10
Viktig uppmaning till alla medlemsföreningar! Med anledning av det besluts som togs på Riksidrottsförbundets årsmöte, rörande nya regler för fördelning av bidragen till idrottsförbunden, är det av yttersta vikt att alla medlemsföreningar ansluter sig till IdrottOnline.
  • Uppdaterad: 30 SEP 2012 18:17

Man behöver inte använda sig utav verktygen för hemsida utåt om man så inte vill. Men det administrativa verktygen för medlemsregister, Lok-stöd etc är både enkla att hantera samt ett måste för biljardens framtid.

Från 1 jan 2013 ändras regeln för tävlingslicens, spelare måste vara registrerad i IdrottOnlineKlubb av sin förening.

Ny licensregel i det Grengemensamma Tävlingsbestämmelserna lyder:

§5. Tävlingslicens
Spelare som är medlem i förening som fullgjort sina åtaganden mot SF och i förekommande fall SDF skall anses vara licensierad. Som medlem i förening menas att man är registrerad i föreningens medlemsregister i IdrottOnlineKlubb och markerad som aktiv i idrott biljard. Då spelare kan vara registrerad som medlem för flera föreningar åligger det föreningen att bevaka att spelaren äger rätt att representera föreningen i tävlingssammanhang. Spelarens licenstillhörighet är den föreningen som spelaren är registrerad för i BiljardOnline. Byte av licenstillhörighet till annan förening är reglerat i §24 Övergångsbestämmelser.

Behöver ni råd, stöd, utbildning för att genomföra detta kontakta Biljardförbundet så hjälper vi er.

Läs mer här om hur ni går till väga för att ansluta er.

Skribent: Kurt Roos