Zarekani tar täten

22 AUG 2010 22:14
Efter att krutröken skingrats i den första deltävlingen av sex i Swedish Pool Tour stod Kevin Zarekani, BK Milen som vinnare. I finalen besegrade han Janne Lundell, BK Flamingo.
  • Skapad: 22 AUG 2010 22:14

Premiären av Swedish Pool Tour hade samlat ett högkvalitativt startfält på Palatset i Stockholm där 52 E-Street stod som värd för tävlingen. Av de sista sexton var det näst intill omöjligt att tippa en vinnare. Mycket bra spel och spännande matcher denna helg. Förutom segern till Kevin Zarekani och andra platsen till Janne Lundell placerade sig Jyri Halttu, Gävle BK samt Mikael Wisznieaski, Q-ball på pallen med sina tredjeplatser.

Alla resultat hittar ni här på BiljardOnline.se!

Denna helg var det även premiär för svensk biljards nya webbaserade tävlingssystem. Ett betatest som föll mycket väl ut, där de tekniska delarna främst testades. Nu fortsätter arbetet med att se till att alla spelardata skall vara så korrekt som möjligt samt ett bättre gränssnitt för besökarna på hemsidan. Vårt besök från EPBF var mycket imponerade över hur väl spelarna uppförde sig på tävlingen samt kunnandet inom sverige att arrangera tävlingar.

Skribent: Kurt Roos