Biljardgalan 2021 - Här är de nominerade

12 MAJ 2022 16:23
Vinnare i Biljardgalan 2021 är nu utsedda. Det blir dock ingen fysisk Biljardgala i år. Här ser du vilka som är nominerade i respektive kategori.
  • Uppdaterad: 12 MAJ 2022 16:23

Biljardgalan instiftades 2018 för att lyfta fram personer och föreningar som under året gjort fina prestationer eller insatser inom svensk biljardsport. Två fysiska Biljardgalor har genomförts, 2018 i samband med förbundsstämman och 2019 i samband med föreningskonferensen. År 2020 delade vi endast ut pris i tre kategorier med anledning av pandemin. För år 2021 öppnades nomineringsformuläret upp i slutet av december och ett antal nomineringar kom in i de olika kategorierna. Förbundsstyrelsen har utöver inkomna nomineringar även möjlighet att föreslå andra kandidater. Nu är pristagare i samtliga kategorier utsedda. Eftersom pandemin fortsatt pågick och det förelåg restriktioner i början av året fattade förbundsstyrelsen beslutet att genomföra förbundsstämman digitalt och därigenom blir det ingen fysisk biljardgala i år. Samtliga pristagare kommer att uppmärksammas och priser delas ut vid utvalda tillfällen. Du vet inte var, du vet inte när. Så var beredd.

Förbundsstyrelsen har valt ut tre nominerade i respektive kategori. I vissa kategorier har fler valts ut.

Årets spelare

Kville BC
Bo Peterson

Årets Carramell, Poolare, Snook
Därutöver har de tre grenkommittéerna utsett vinnare i kategorierna Årets Carramell (tidigare årets carra), Årets Poolare och Årets Snook.

Vinnare i respektive kategori är utsedda och kommer att få sitt pris vid lämpligt tillfälle.
Skribent: SBF

Biljard för äldre