Foto: Sofia

Digital närvaroregistrering av LOK-stöd

19 MAJ 2020 10:23
Från den 1 juli är det obligatoriskt att närvaroregistrera LOK-stödsaktiviteter digitalt.
  • Skapad: 19 MAJ 2020 10:23

För att kunna söka LOK-stöd måste föreningen närvaroregistrera aktiviteterna så att både aktiviteter och deltagare finns i IdrottOnline senast då ansökan ska skickas in.

Ansökan för vårens aktiviteter: senast 25 augusti
Ansökan för höstens aktiviteter: senast 25 februari

LOK-stöd kan sökas av idrottsföreningar som bedriver verksamhet för deltagare i åldern 7-25 år. Förening som ska eller har funderat på att söka LOK-stöd rekommenderas att läsa på i god tid. Om möjligt, skicka även in ansökan så att det finns marginal för komplettering om ni stöter på problem.

>>Information om LOK-stöd
>>Guide för digital registrering

Frågor om digital närvaroregistrering besvaras av LOK-stödsgruppen via telefon 08-699 61 50 (knappval 3) eller mejl This is a mailto link

Ni kan som förening även vända er till er lokala RF-SISU konsulent för frågor kring detta och mycket annat.

Viktigt att ni söker LOK-stöd
Det är viktigt för biljarden att alla föreningar som har någon form av verksamhet för deltagare i åldern 7-25 år söker LOK-stöd. De stöd som finns för barn- och ungdomsverksamhet både för förbundet och för föreningarna avgörs utifrån hur många biljardföreningar som söker LOK-stöd och utifrån hur många aktiviteter de söker för. För att SBF ska få ett verksamhetsstöd för barn- och ungdom samt få projektmedel (liknande tidigare Idrottslyftet) att fördela till våra föreningar måste minst 15 biljardföreningar söka LOK-stöd. Om inte 15 biljardföreningar söker LOK-stöd kommer det projektstöd som föreningar kan söka att finnas hos distrikten och bestå av en ganska liten summa. Det är därför oerhört viktigt att alla föreningar som har möjlighet söker LOK-stöd.