Fler tjejer till biljarden!

30 JUN 2022 14:10
SBF fortsätter satsa på att få in fler tjejer, kvinnor, tanter – ja, alla som identifierar sig som kvinnor – till biljarden.
  • Skapad: 30 JUN 2022 14:10

Till exempel har vi bildat nätverket Kvinnliga Egon, där medlemmar från hela landet får träffa andra tjejer för stöd, inspiration och utbildning. Nätverket koordineras centralt men bygger framförallt på lokala initiativ. Ni som förening kan hjälpa till genom att göra reklam för nätverket på hallen och i lokala media, hålla träningar och tävlingar för kvinnliga spelare, ha särskilda tjejkvällar och så vidare.

Nätverket är öppet för alla som identifierar sig som kvinnor, oberoende av bostadsort, ålder, erfarenhet eller ambitionsnivå. Vi spelar alla grenar och brinner för att skapa gemenskap och spelglädje i gruppen. Exempel på aktiviteter vi har genomfört hittills är digitala träffar med kvinnliga världsspelare, föreläsningar och en fysisk träff med spel och middag. Ännu en fysisk träff planeras till hösten 2022.

Här hittar ni en flyer om nätverket. Skriv gärna ut och sätt upp den på hallen.

Har ni frågor eller funderingar om nätverket eller olika aktiviteter, kontakta This is a mailto link.

Bild från nätverksträff

Nätverket träffades i Stockholm i maj

Skribent: SBF

Biljard för äldre