Förbundsstämman 2020

11 JUN 2020 08:23
Höstens förbundsstämma kommer att genomföras den 14 november. Vi planerar för ett fysiskt möte men beroende på förutsättningarna med Corona kan det bli digitalt.
  • Skapad: 11 JUN 2020 08:23

Samtliga föreningar hälsas härmed välkomna till Svenska Biljardförbundets förbundsstämma 2020!
Datum: Lördag den 14 november
Plats: Stockholm.
Vi planerar för att kunna genomföra förbundsstämman som vanligt med ett fysiskt möte. Vi håller oss dock ständigt uppdaterade på de bestämmelser, rekommendationer och råd som gäller med anledning av Covid-19 och förbundsstämman kan därmed komma att arrangeras digitalt.
Vi återkommer med mer information till hösten. Men boka in datumet redan nu.

Byte av räkenskapsår
Till stämman kommer förbundsstyrelsen att lägga ett förslag om att byta räkenskapsår från brutet år till kalenderår med förbundsstämma på våren jämna år. Den främsta anledningen till det är att underlätta budgetarbetet. De bidrag vi får från RF beviljas i tvåårsperioder och enligt kalenderår.

Årsavgift
Samtliga föreningar har betalat sin årsavgift och har därmed rösträtt på stämman i enlighet med stadgarna. Till stämman kommer förbundsstyrelsen att lägga ett förslag om förändrade årsavgifter. Det är ett arbete som pågår just nu och inga underlag är färdiga. Diskussionen är dock att årsavgiften kommer att bli lägre för mindre föreningar. Med anledning av förslaget om ändrade årsavgifter samt byte av räkenskapsår till kalenderår ska föreningarna inte betala någon årsavgift nu under hösten. Årsavgiften kommer att faktureras efter stämman.

Motioner
Till förbundsstämman har föreningar rätt att senast den 15 oktober skicka in motioner.