Första klass ett avgjord

13 FEB 2017 11:25
I helgen som gick så arrangerades årets första klass ett i 3-vallars carambole. 14 deltagare i norr och 14 i söder. Antalet deltagare låter kanske litet men för att vara carambolen så är det väldigt bra.
  • Skapad: 13 FEB 2017 11:25

Särskilt med tanke på att flera av de spelare som normalt brukar vara med kunde ej delta såsom Bo Bäckman(sjuk)och Zois Antonidis(ryggproblem) i norr och Bernard Aupeix(andra omständigheter) och Eladio Garcia(jobb) i söder. I norr så vann Rasmus Rasmusson över Björn Lander med 25-23 i en jämn och tuff tillställning. Jättekul att Björn Lander efter drygt 20 år har kommit tillbaka till carambolen! Och att nå till finalen i sin första tävling är inte dåligt. Tävlingen kunde ses LIVE på Söderbiljardens hemsida, vilket var väldigt uppskattat. I söder vann favoriten Freddy Cato över Per Hägg med en pinne(!). Per hade efterstöt och chans att få till en shootout men missade med millimeter. Tävlingen där hölls i den nya klubblokalen i Malmö som precis har öppnat dörrarna tillsammans med en snookerklubb. Lokalen drivs ideellt och har totalt 3 carrar och 3 snookerbord. Nya klubben heter Malmö Carambole och Snooker Klubb...  välkommen! Kul att Yenny Bajtner(enda tjejen för tillfället) har börjat med carambolen igen efter en tids frånvaro. Carambolen vill gärna se fler kvinnliga spelare prova på sporten. I norr så har nya spelare dykt upp som Peter Åkesson, Fredrik Andersson och Christer Fahlström.
Stort grattis till vinnarna i klass ett norr och söder!

Skribent: David Pennör