Full tävlingshelg för alla grenar!

10 SEP 2021 15:54
I helgen arrangeras tävlingar i pool, snooker och carambole runtom i hela landet, och det är verkligen skönt att vara igång igen!
  • Skapad: 10 SEP 2021 15:54

Jonna Hidell.jpg

Stockholm står som värd för Dam-SM i snooker, som arrangeras gemensamt av Kungsholmens BK och Snooker247 i Sollentuna. Åtta damer ställer upp, vilket troligen är rekord i sammanhanget. Turneringen inleds på lördag 11/9 med gruppspel, med slutspel på söndagen för de fyra bästa. Bland de anmälda återfinns storfavoriterna Ann-Sofie Löfgren och Helena Nyberg Benjamin, som båda är uttagna till EM som spelas i Portugal i oktober. Resultaten följer ni på www.snooker.nu, och vi återkommer med eventuell länk till livestreaming.

Stockholms BS 1-BK Milen 1-Gefle CC 1.jpeg

Stockholm är också en av orterna för poolens lagsammansdrag som drar igång i helgen. Första omgången spelas på sex orter: Stockholm, Borlänge, Malmö, Laxå, Göteborg, Västerås, och med sammanlagt 33 lag. Lottning och resultat finns på https://cuescore.com/sbf.

klass 2.jpg

Carambolen arrangerar Klass 1-tävlingar för Norra och Södra, där norra arrangeras på BK Borgen i Helsingborg medan södra spelas på Snooker247, samtidigt som snooker-SM. Lottning och resultat finns på https://cuescore.com/sbfcarambole.

Vi önskar alla deltagare ett stort lycka till!

Carambolekommittén

Poolkommittén