Gefle Cue Club årets svenska mästare i lag

07 MAJ 2017 21:56
Finalen i Swedish Team Cup 2016-17 avgjordes idag på Biljardpalatset i Stockholm. Slutsegrare blev Gefle Cue Club som gick obesegrade genom hela tävlingen.
  • Uppdaterad: 09 MAJ 2017 21:28

Åtta lag från hela landet samlades i Stockholm i helgen för att göra upp om guldet i Swedish Team Cup: Borlänge BK, BK Stöten (Eskilstuna), BK Milen (Göteborg), BK Flamingo (Karlskrona), Gefle Cue Club (Gävle) och tre lag från Stockholms BS.

Under två dagar spelades många och jämna matcher i 8-ball, 9-ball och 10-ball. Eliten av Sveriges poolspelare var på plats och det krävdes högsta koncentration och skicklighet för att gå hela vägen. Gefle Cue Club visade att de hade detta och lite till, när de lyckades gå obesegrade under hela helgen för att ta hem segerpokalen. Vi säger stort grattis till Marcus Chamat, Thomas Mähtälä, Marcus Sjöberg och Tomas Larsson för en fantastisk prestation!

1:a Gefle Cue Club, Gävle

2:a Stockholms BS, Stockholm

3: Flamingo BK, Karlskrona

Vinnande laget från Gefle Cue Club. Fr v: Tomas Larsson, Marcus Sjöberg, Thomas Mähtälä och Marcus Chamat.

Foton: Jörgen Haglund

Skribent: SBF