Historisk styrelse vid förbundsstämman i november

18 SEP 2020 11:59
För första gången i Biljardförbundets historia kommer förbundsstyrelsen att bestå av lika många kvinnliga som manliga ledamöter. Till valberedningen söker vi fortfarande minst en kvinnlig representant.
  • Skapad: 18 SEP 2020 11:59

Vi är mycket glada och stolta att kunna presentera valberedningens förslag till ny styrelse för nästa mandatperiod, att väljas vid förbundsstämman den 14 november. Deras föredömliga insatser i nomineringsarbetet har lett till att de har hittat engagerade och kompetenta kandidater, väl insatta i biljardsporten och kunniga inom föreningsarbete, och vi har fullt förtroende för att den nya styrelsen kommer att fortsätta leda oss framåt på den utvecklingsresa mot den moderna och attraktiva sport vi vill vara i framtiden. Det blir en historisk förbundsstämma, där Svenska Biljardförbundet för första gången kommer att få en helt jämlik  styrelse.

För att nå upp till RF:s stadgekrav om 60/40 behöver vi också ha jämlik representation i valberedningen inför nästa förbundsstämma. Där pågår arbetet med kandidater fortfarande, så det är fritt fram att nominera dig själv eller någon du tycker skulle vara lämplig. Arbetet inom valberedningen är en mycket viktig uppgift för att se till att förbundsstyrelsen är väl sammansatt och består av kompetenta och motiverade personer, så ta chansen att påverka!

Missa inte heller chansen att göra din förenings röst hörd genom att skicka in motioner till årsmötet. Sista dag för motioner är torsdag 15 oktober och ni mejlar dem till This is a mailto link. Observera att det är föreningarna som måste skicka in dem, inte enskilda spelare.

Valberedningens förslag till ny styrelse samt övriga poster:

Ordförande: Eva Viding Bussell (omval på 2 år)

Ledamot: Ann-Sofie Löfgren, JoLo BC (nyval på 4 år)

Ledamot: Thea Svanberg, Karlskoga BK (nyval på 4 år)

Ledamot: Malin Lindström, Kumla BC (nyval på 4 år)

Nuvarande ledamöter Sven Junghagen, David Pennör samt Andy Nettleton har alla 2 år kvar av sin mandatperiod.

Suppleanter:

Sam Mubarak, Västerås BK (omval på 2 år)

Lennart Efraimsson, BK Milen (nyval på 2 år)

Anna-Karin Bedeus, Stockholms BS (nyval på 2 år)

Internrevisor:

Lotta Breitcreuz