Hjälp till att utveckla barn- och ungdomsbiljarden

11 AUG 2022 15:37
Under hösten ska vi inleda ett arbete kring tävlingsformer för barn respektive ungdomar. Vi letar nu efter personer som vill vara med i det arbetet.
  • Uppdaterad: 11 AUG 2022 15:37

Vi saknar idag reglering kring tävlingsverksamhet för barn respektive ungdomar. Vi har inget specifikt regelverk för hur tävlingar för barn (7-12 år) respektive ungdomar (13-18 år) ska arrangeras, i vilka klasser och spelformer, osv. Det är ett arbete som omfattar alla tre grenar med gemensamma bestämmelser för hur tävlingar för barn respektive ungdomar ska bedrivas och som kompletteras med grenspecifika spelformer. Arbetet tar sin utgångspunkt i RFs Riktlinjer för barn- och ungdomsidrott.
Vill du vara med i arbetsgruppen?
Uppdraget innefattar att vi ses digitalt ungefär en gång i månaden, kvällstid 1,5-2 timmar. Däremellan arbetar vi med olika uppgifter utifrån era förutsättningar, intressen och kompetens.

Vill du vara med? Skicka ett mejl till This is a mailto link med en kort presentation av dig själv, vilka erfarenheter du har av biljard samt dina eventuella erfarenheter av barn- och ungdomsidrott (kan även innefatta andra idrotter än biljard).
Skribent: Sofia Asp
E-post: Adressen Gömd