Hur ser er plan ut?

19 OKT 2021 14:03
Nu när de flesta restriktionerna har släppts kan verksamheten dra i gång igen. Är din förening redo? Genom lärgrupper kan din förening lägga upp en plan för hur ni på bästa sätt får fart på verksamheten igen.
  • Skapad: 19 OKT 2021 14:03

Samlas i lärgrupper och lägg upp en plan för hur ni ska ta er an återstarten. Er idrottskonsulent hos RF SISU hjälper er gärna i gång och kan vara bollplank i ert arbete. Genom att analysera vilka behov ni har framåt och samtidigt dra lärdomar av de effekter som pandemin burit med sig kan ni lägga upp en bra och effektiv åtgärdsplan.
Material att utgå från:
Här kan ni läsa mer om vad en lärgrupp är

Kontakta This is a mailto link om ni inte vet vem som är er idrottskonsulent hos distriktet.

Återstartsstöd
Via SBF kan ni ansöka om ett återstartsstöd för t ex nyrekrytering eller återrekrytering av medlemmar. Ett tips är att först gå igenom dialogduken (länk ovan) i form av en lärgrupp med hjälp av distriktet för att se vilka aktiviteter ni vill och behöver genomföra framöver. Mer om återstartsstödet

Genom att hjälpas åt kan vi samla kraft, skapa energi, framtidstro och engagemang i arbetet vi står inför för att återstarta verksamheten igen.
Skribent: Sofia Asp
E-post: Adressen Gömd