Information från Poolkommittén

11 APR 2017 20:13
Vi har gått ut med förfrågan om nomineringar till poolkommittén den 23 mars 2017 och antalet medlemmar i kommittén har sedan dess vuxit. Vi tackar för alla förslag och vill härmed informera föreningarna om poolkommitténs nuvarande sammansättning.
  • Uppdaterad: 11 APR 2017 20:20

Poolkommittén är en arbetskommitté som bereder poolrelaterade styrelsebeslut, hanterar poolrelaterade ärenden, administrerar tävlingsverksamheten, men också arbetar strategiskt och långsiktigt för poolbiljardens utveckling. Huvudprinciperna i arbetet är öppenhet och kommunikation både internt och externt, samt klar och tydlig ansvars- och rollfördelning.

Vi har gått ut med förfrågan om nomineringar till poolkommittén den 23 mars 2017 och antalet medlemmar i kommittén har sedan dess vuxit. Vi tackar för alla förslag och vill härmed informera föreningarna om poolkommitténs nuvarande sammansättning:

- Dzenan Sahovic, Umeå BK, styrelseledamot och ordförande för poolkommittén

- Linus Thor, Uppsala BC, styrelseledamot. Ansvarar för tävlingsverksamheten tillsammans med Marcus Sjöberg.

- Marcus Sjöberg, Gefle Cue Club, suppleant i styrelsen. Ansvarar för tävlingsverksamheten tillsammans med Linus Thor.

- Gustaf Ålander, Kville BC, styrelseledamot. Koordinering av arbetet med SM samt ansvar för ärendehantering och dokumentation.

- Jessika Nilsson, Familjens BF. Ansvarar för extern kommunikation.

- Robert Haag, BK Stars. Ansvarar för klubb-till-klubb kommunikation och resursdelning.

- Eva Viding Bussell, TriQ, styrelseordförande. Adjungerad till poolkommittén.

Utöver sitt primära ansvarsområde arbetar alla i poolkommittén med alla frågor på ett så kollektivt sätt som möjligt. Flera planerade roller är ännu ej fördelade och tills vidare sköts arbetet inom dessa områden kollektivt av hela kommittén eller av ordförande själv:

-          Ledare för landslaget med ansvar över Team Sweden och elitutveckling

-          Utbildningsansvarig med ansvar för kompetensutveckling i klubbarna

-          Marknadsföringsansvarig med ansvar för sportens synlighet och sponsorer

Poolkommittén har redan påbörjat sitt arbete men vi ser gärna att kommittén utökas med en eller ett par personer till. Vi välkomnar därför klubbar och medlemmar att föreslå ytterligare personer som kan vara lämpliga att axla någon/några av dessa ännu ej besatta rollerna. Mejla gärna era förslag till This is a mailto link.

Dzenan Sahovic

Ordförande för Svenska Biljardförbundets Poolkommitté