Kompetensupprop! Vi behöver förstärkning – vill du hjälpa till?

14 APR 2021 14:12
Svenska Biljardförbundets verksamhet växer så det knakar, men som alltid finns det fler idéer och uppslag än det finns resurser att genomföra dem.
  • Uppdaterad: 14 APR 2021 14:12

Vi hoppas därför att det finns engagerade biljardintresserade där ute som kan tänka sig att hoppa in och hjälpa till där det behövs. För närvarande har vi behov av resurser inom följande områden:

PR-UTSKOTTET

PR-utskottet är ett stort utskott som ansvarar för flera områden:

• Biljardförbundets kommunikation både internt och externt
  • PR och marknadsföring
  • Event och aktiviteter
  • Sponsorer och samarbeten
  • Med mera

Utskottets arbete hänger också tätt ihop med de flesta andra områden inom förbundets verksamhet, t ex rekrytering, anläggning och utbildning. Detta innebär att utskottet behöver en bred bas av olika kompetenser och erfarenheter för att kunna nå de mål som finns uppsatta för utskottet i verksamhetsplanen.

PR-utskottets arbete spelar en mycket viktig roll för biljardens fortsatta utveckling i Sverige och är ett prioriterat område under 2021-22. Om du är intresserad av att engagera dig inom PR-utskottet är du varmt välkommen att höra av dig, och du är extra välkommen om du har erfarenhet och kunskap inom något av följande områden:

• Videoredigering och klippning
  • Photoshop, InDesign och/eller Illustrator, liksom övriga program i Adobe Creative Suite
  • Sponsorarbete
  • Marknadskommunikation
  • Eventkoordinering
  • Reklamkampanjer och/eller kontakter i mediabranschen

Kontakta This is a mailto link om du är intresserad av att hjälpa till.

POOLKOMMITTÉN

Poolkommittén är den största av Biljardförbundets tre grenkommittéer och ansvarar framför allt för den nationella tävlingsverksamheten i poolbiljard, men arbetsuppgifterna omfattar även den internationella verksamheten, disciplinärenden samt verksamhetsplanering och budgetering. I uppdraget ingår också att samarbeta med de andra grenkommittéerna och att bistå förbundskansliet med att uppdatera poolens avdelning på hemsidan och vara aktiv i sociala medier.

Utöver detta är också en viktig del i Poolkommitténs uppdrag att främja och utveckla poolbiljarden i Sverige, en uppgift som kan utföras på många olika sätt och som kräver olika typer av resurser. Man behöver inte vara medlem i kommittén för att hjälpa till i olika projekt, utan man kan hoppa in där det behövs för stunden. Just nu behövs exempelvis förstärkning inom dessa områden:

• Uppdatering av hemsida och sociala medier – Tävlingsrapporteringar, bilder, kuriosa, nyheter m m
  • Streaming – Ta fram koncept för SBF, undersöka behov och specifikationer, logistikplanering, samarbeta med PR-utskottet angående sponsring
  • Utveckling av tävlingsverksamheten: Ta fram nya tävlingsformer och/eller utveckla den existerande tävlingsverksamheten. Bolla idéer, vara lyhörd inför feedback och synpunkter, ge konstruktiv kritik och våga tänka utanför boxen, med målet att främja och utveckla svensk poolbiljard.
  • Tävlingskalender: Hjälpa till att ta fram tävlingskalender inför varje säsong, uppdatera förändringar i kalendern, ha en löpande dialog med tävlingsarrangörer, samarbete med Cuescore-gruppen inför tävlingar.

Kontakta This is a mailto link om du är intresserad av att hjälpa till, eller nominera någon du tror skulle vara en bra resurs.

Skribent: SBF