Lag-VM i Viersen

09 MAR 2017 03:16
Nu i helgen så arrangeras VM i 3-vallars carambole i tyska Viersen för 28:e gången. Sverige representeras av Torbjörn Blomdahl och Michael Nilsson och vi önskar såklart spelarna ett stort lycka till i tävlingen.
  • Skapad: 09 MAR 2017 03:16

För första gången så kommer man att spela "skotsk" dubbel i finalomgångarna om det slutar oavgjort, dvs att man stöter varannan gång vid lyckad stöt. Först till 40 poäng vinner. Sverige har hamnat i samma grupp som Spanien(utan världsmästaren Daniel Sanchez) och Tyskland B. Endast gruppvinnarna går till kvartsfinal och Sverige har goda chanser att gå vidare. Regerande världsmästaren Nederländerna med Dick Jaspers och Jean van Erp är favoriter till titeln tillsammans med Belgien A(Frederic Caudron och Roland Forthomme). Lite överraskande är att Vietnam har dragit sig ur då carambolen har exploderat lavinartat i landet med spelare i världsklass. Tävlingen kan följas LIVE på kozoom.com från och med torsdag den 9 mars- söndag den 12 mars.

Skribent: David Pennör