Lär dig mer om LOK-stödet

05 SEP 2022 16:32
Det är viktigt att fler biljardföreningar börjar söka LOK-stöd för sina aktiviteter. Vi bjuder därför in till en kväll där ni får lära er mer om stödet och hur ni ansöker.
  • Uppdaterad: 05 SEP 2022 16:32

Under kvällen går vi bland annat igenom hur ni

• lägger in aktiviteter
  • skapar grupper
  • skapar kalendrar i IdrottOnline
  • använder er av LOK-appen för att närvaroregistrera på plats i hallen

Utbildare är Johan Erlandsson från RF SISU Småland.

Datum: Måndag den 19 september
Tid: Kl 18.30-20.00
Plats: Digitalt via Teams
Anmälan: Via den här länken senast den 18 september

Ni kan delta flera från föreningen.

Om LOK-stödet
LOK står för Statligt Lokalt Aktivitetsstöd och kan sökas av alla biljardföreningar som har aktiviteter för medlemmar 7-25 år (för personer med funktionsnedsättning finns ingen övre åldersgräns). Det är ett verksamhetsstöd till föreningen. Ni kan söka LOK för alla träningar och tävlingar som ni arrangerar för era medlemmar. Det behöver inte vara en aktivitet specifikt för juniorer, utan det går lika bra att söka för aktiviteter med blandade grupper av medlemmar.

Det är mycket viktigt för biljarden att fler föreningar söker LOK-stöd. Statistik från LOK-stödet ligger till grund för nästan all barn- och ungdomsverksamhet inom idrottsrörelsen, bland annat för fördelning av bidrag. SBF behöver 15 föreningar som söker LOK-stöd för att vi ska komma upp till grundparametern för verksamhetsstöd barn och ungdom. Det gör vi inte idag och får därmed inga pengar för att utveckla vår barn- och ungdomsverksamhet. LOK-stödet öppnar också många dörrar för föreningen.

Här kan ni läsa mer om LOK-stödet, varför det är viktigt för biljarden att fler föreningar söker stöd för sina aktiviteter och vad det innebär för föreningen.

Frågor? Kontakta This is a mailto link

Skribent: Sofia Asp