Nätverket Kvinnliga Egon får besök av världsstjärnan Ewa Mataya Laurance!

08 MAR 2021 16:36
  • Uppdaterad: 08 MAR 2021 16:36

Inom ramen för nätverket Kvinnliga Egon bjuder Svenska Biljardförbundet in till en inspirerande föreläsning/samtalsstund med en av biljardens kvinnliga världsstjärnor, Ewa Mataya Laurence. Missa inte detta unika tillfälle där du får veta mer om hennes karriär inom biljarden och får möjlighet att ställa frågor om exempelvis utmaningar som dykt upp på vägen eller hennes bästa tips inför match.

När: tisdagen den 30:e mars
Tid: kl. 20.30 – ca 22.00
Var: digitalt via teams (länk skickas till anmälda en dag innan)
För vem: alla biljardintresserade personer som identifierar sig som kvinna
Pris: 0 kr
Anmälan: klicka här för att komma till anmälan

Vem är Ewa Mataya Laurance?

Efter 18 år i Sverige flyttade Ewa från Gävle till USA och byggde där upp en väldigt imponerande karriär inom amerikansk biljardsport.

Förutom att ha vunnit alla titlar som går att vinna har hon också gjort sig känd långt utanför sporten och är i USA en av de mest kända biljardspelarna genom tiderna.

Hon har bl.a. medverkat i talkshows, lett gameshows, varit kommentator på ESPN och arbetat globalt med att utveckla biljarden som sport.

Bli medlem i Kvinnliga Egon!

I dagsläget består nätverket av ca 20 medlemmar men vi vet att det finns MÅNGA fler biljardkvinnor/tjejer där ute som kan vara med! Ta chansen du också att gå med i nätverket. Det kostar inget och det finns inget krav på att engagera sig utöver att vara med på de träffar som man vill och har tid att vara med på. I gengäld får du nya kontakter och kunskaper.

Bli medlem genom att mejla ditt intresse till: This is a mailto link.

Skribent: Jessica Pettersson

Biljard för äldre