Norden gör upp om titlarna i Oslo

31 JAN 2020 11:17
I helgen spelas Nordiska Mästerskapen i 10-ball för dam och herr. Tävlingen arrangeras av de nordiska biljardförbunden med Norge som värd, och turneringen hålls på Oslo Biljardklubb.
  • Skapad: 31 JAN 2020 11:17

Damernas startfält består av 23 spelare varav 6 från Sverige: Monika Margeta, Louise Furberg, Jessika Nilsson, Ann-Sofie Löfgren, Helena Nyberg Benjamin och My Nguyen. Monika är regerande mästarinna och Louise och Jessika har varsin bronspeng från förra året att försvara.

På herrsidan har vi 48 spelare i startfältet, tyvärr inga från Danmark i år då datumet dessvärre sammanföll med danska mästerskapen. Sverige representeras av Sanne Azar, Marcus Chamat, Adrian Weiss, Jyri Halttu, Erik Gårdelöf, David Larsson, Göte Nigård, Mahmut Mutto, Mikael Kåhlberg, Morgan Norberg, Per Lindgren, Ragnar Grönsten, Thomas Stadler samt Wille Viitanen.

Herrarnas distans är 8 medan damerna spelar till 6, med dubbelcup fram till slutspel. Bägge klasserna startar kl 18 idag, fredag.

Herrarnas lottning: https://cuescore.com/tournament/NORDIC+CHAMPIONSHIP%2C+MEN/7112721?fbclid=IwAR08IueebNzmDwEm4vMoa8tGb23ilPTfKKCET22ihr3v8Rn_mq_y3yghiDw

Damernas lottning: https://cuescore.com/tournament/NORDIC+CHAMPIONSHIP%2C+WOMEN/7121095?fbclid=IwAR0rc15wnFTxYyPGk6MZi-qf4JQEY2-pr8oHwiJ022_O9afFXJNnzWZ1BVA

Vi kommer att lägga ut länk för livestreaming så fort den har kommit igång. Heja Sverige! :)

Skribent: Poolkommittén