Nordiskt mästerskap carambole

04 OKT 2016 06:12
För andra året i rad så arrangeras ett nordiskt mästerskap i 3-vallars carambole den 6-9 oktober! Då fjolårets mästerskap var ett väldigt lyckat och succéartat bland arrangör och publik så ville Köpenhamn åter vara värd för turneringen i år.
  • Skapad: 04 OKT 2016 06:12

32 deltagare från hela Norden(15 från Danmark, 10 svenskar, 5 norrmän och 2 från Finland) kommer att slåss för titeln. Titelförsvararen från Danmark, Brian Zola Hansen, ska försöka försvara de rödvita färgerna men i år kan det vara tuffare. Då många jämna spelare är med så kan vad som helst hända. Tyvärr så är inte Torbjörn Blomdahl  och Michael Nilsson  med men kanske nästa år?  Svenskarna som deltar är Nalle Olsson, David Pennör, Björn Lohmander, Peter Lohmander, Henryk Kalita, Tran Moc Tai, Freddy Cato, Bo Gustavsson, Tomas Tullberg och Lars Ringby. Tävlingen spelas först i 8 st 4-manna grupper till 30p. De 2 första i varje grupp går vidare till knockoutsystem till 40p och shootout. Tävlingen kan följas live på ddbu.dk och kbk-bnv.dk.

Skribent: David Pennör