Ny projektledare på plats

12 APR 2022 11:04
Vi hälsar Eva Viding Bussell välkommen som projektledare från och med den 11 april.
  • Skapad: 12 APR 2022 11:04

De flesta av er känner redan till Eva eftersom hon varit ordförande för förbundet. I samband med förbundsstämman lämnade hon sin post och nu har vi förmånen att få hälsa henne välkommen som projektledare under 2022. Eva känner därmed väl till de projekt som SBF redan driver eller som befinner sig uppstartsfasen och hon är väl insatt i deras kopplingar till idrottsrörelsens gemensamma arbete med Strategi 2025.

Det Eva kommer att arbeta med under de första månaderna är att färdigställa våra två nya tränarutbildningar. En introduktionsutbildning och en Steg 1-utbildning. De planeras att vara klara i slutet av sommaren.  Eva kommer även att ansvara för projektet spelabiljard.nu. Under förra året fick vi projektmedel inom ramen för Rörelsesatsning i skolan och tog där fram hemsidan spelabiljard.nu. Vi har nu fått projektet förlängt med projektmedel från RF och kommer under året att fortsätta utveckla hemsidan med fler övningar. Projektet innefattar även att delta på nätverksträffar som RF SISU distrikten anordnar för skolor som ingår i Rörelsesatsningen. Här har vi en fantastisk möjlighet att nå ut med vårt material till ett stort antal skolor.

Eva kommer även att vara projektledare för förbundets kommunikations- och streamingsatsning. Inom ramen för kommunikation ska en kommunikationspolicy tas fram för förbundet där vi identifierar vad det är vi vill kommunicera, hur det ska kommuniceras, vilka kanaler vi ska använda, osv. Gällande streaming har förbundet ingått ett samarbete med Staylive för att bygga upp en helt ny plattform för sändningar av biljard.

Ytterligare insatser kopplat till barn- och ungdomsverksamhet kommer att läggas på tjänsten när arbetet med tränarutbildningarna är klara. I allt arbete med barn- och ungdomsverksamhet ser vi att det är en stor fördel att Eva är väl insatt i idrottsrörelsen och alla de riktlinjer och insatser som görs där kopplat till barn & ungdom och trygga idrottsmiljöer.

Eva är anställd året ut och tjänsten finansieras med riktade medel från RF som möjliggör att vi kan fortsätta med vårt utvecklingsarbete.

Vi hälsar Eva välkommen och är mycket glada över att förbundet fortsatt får ta del av hennes kompetens och kunskap.
Skribent: SBF

Biljard för äldre