Nystart för European Wheelchair Masters på Malmö Open

06 FEB 2020 09:43
Idag startar Malmö Open, Europas största idrottsevent för personer med funktionsnedsättning. Efter ett par års uppehåll är rullstolsbiljarden åter med på programmet med två tävlingar: European Wheelchair Masters samt Malmö Open 8-ball Challenge.
  • Uppdaterad: 06 FEB 2020 09:43

Regerande mästare i European Wheelchair Masters är Fred Dinsmore från Irland, som också är på plats i år. Startfältet i övrigt innehåller tunga namn som flerfaldige världsmästarna Jouni Tähti från Finland och naturligtvis vår egen Henrik Larsson. Sven Junghagen, vice ordförande i förbundsstyrelsen, är Tournament Director och huvuddomare. Vi ser också fram emot att få se japanen Koji Nagasaki, som är här för första gången.

Tävlingarna startar idag med kvalificeringsrundor på Royal Biljard. Fredag och lördag spelas slutspel på Baltiska hallen, i gott sällskap med flera andra idrotter. Prisutdelning sker på lördag kväll i samband med banketten. För mer info, se https://malmo-open.com/cue-sports/

Här kan ni följa resultaten:

Skribent: SBF