SBF söker projektledare till utvecklingsprojekt

09 MAR 2022 10:54
Vill du vara med och utveckla svensk biljardsport? Svenska Biljardförbundet söker en projektledare till ett antal utvecklingsinitiativ som är delar av vårt långsiktiga utvecklingsarbete!
  • Skapad: 09 MAR 2022 10:54

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker dig som vill driva några av förbundets viktiga utvecklingsprojekt:
  • Färdigställande av våra tränarutbildningar
  • Aktivering och utveckling av plattformen spelabiljard.nu
  • Kommunikationssatsning
  • Uppstart av streamingplattform

SBF håller på att ta fram två stycken helt nya tränarutbildningar. En introduktionsutbildning och en Steg 1-utbildning. Materialet är filmat och flertalet av lektionerna är färdigskrivna. Det återstående arbetet innefattar bland annat att skriva klart de återstående lektionerna, läsa in manus, arbeta om en del av materialet från Steg-1 till introduktionsutbildningen samt att lägga in allt material och skapa moduler på vår nya utbildningsplattform. I arbetet med att skapa de återstående lektionerna arbetar du tillsammans med en referensgrupp med representanter från våra tre grenar.

När du är klar med tränarutbildningarna tillkommer några andra utvecklingsprojekt inom ungdomsidrotten utifrån din kompetens och vad som är prioriterat inom förbundet. Det kan t.ex. vara att ta fram anpassade tävlingsstrukturer för barn och ungdomar, driva vårt föreningsprojekt för barn- och ungdomsverksamhet eller arbete med trygg idrott.

Inom ramen för rörelsesatsning i skolan har SBF tagit fram hemsidan spelabiljard.nu. Denna sida ska nu aktiveras genom att bland annat delta på RF SISU distriktens nätverksträffar för skolor. En förlängning av projektet har sökts där du bland annat ska ta fram fler övningar till hemsidan samt anpassa det material som finns på sidan till material som går att skriva ut.

SBF gör en kommunikationssatsning där vi bland annat ska ta fram en kommunikationsstrategi som omfattar hela förbundets kommunikation, både intern och extern. Vilka kanaler ska vi använda? Hur ökar vi vår synlighet? Vad ska vi kommunicera? Vilken bild av vår sport och vårt varumärke vill vi förmedla? Osv.

En del i kommunikationssatsningen är det samarbete som SBF har inlett med StayLive för en videoplattform. Här kommer på sikt alla nationella tävlingar att livesändas. Projektet du ska leda innebär bland annat att tillsammans med en arbetsgrupp med representanter från våra tre grenar ta fram koncept för hur sändningarna ska se ut för tittaren, grafik, scoreboard, osv.

Som projektledare är det ditt ansvar att samordna och driva projekten, i nära samarbete med övrig personal, förbundsstyrelsen, utskotten och olika arbetsgrupper.

Är du den vi söker?
Du är en driven och självgående person som är duktig på att prioritera och planera dina uppgifter för att nå uppsatta mål. Som person är du positiv, öppen, nyfiken och orädd. Du är en god kommunikatör som gillar utmaningar, har förmåga att bygga relationer och kan både se och fånga upp behov som finns. Du kan producera olika typer av innehåll till digitala kanaler, och rör dig smidigt mellan det skrivna ordet, bild och grafik samt rörlig media. Du trivs med att arbeta i en ideell organisation där kommunikation, samarbete och flexibilitet är viktiga ingredienser för att både trivas och lyckas.

Kvalifikationer
  • God kunskap om idrottsrörelsen
  • Dokumenterad erfarenhet av projektledning
  • Utbildning eller erfarenhet inom kommunikation
  • Erfarenhet av webbpublicering i olika system och gärna även med sociala kanaler

Anställningsvillkor
Tjänsten är en 50-100 % projektanställning fram till 2022-12-31. Tillträde snarast möjligt.
Uppdraget kan innebära en del resor samt kvälls- och helgarbete. Vi tillämpar förtroendearbetstid och individuell lönesättning.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Sven Junghagen, vice ordförande på 070-9608575 eller This is a mailto link

Sista ansökningsdag den 21 mars och vi hanterar ansökningarna fortlöpande.
Ansök genom att mejla ditt cv och personliga brev till This is a mailto link
Skribent: SBF
E-post: Adressen Gömd