SÖKES - medlemmar 65+ till intervju

16 JUN 2020 11:03
SBF har fått medel från RF för att genomföra en kartläggning av hur idrott för äldre ser ut inom biljarden. Nu söker kansliet äldre 65+ som vill ställa upp på telefonintervju inom ramen för kartläggningen.
  • Skapad: 16 JUN 2020 11:03

SBF har fått medel från RF för att genomföra en kartläggning av hur idrott för äldre ser ut inom biljarden. Syftet med kartläggningen är att identifiera framgångsnycklar, trösklar och behov av stöd till föreningar för att få fler äldre 65+ att spela biljard. Vi är även nyfikna på vad som driver målgruppen att spela biljard och vad äldre tycker att föreningar och SBF kan göra för att skapa bäst förutsättningar för dem att spela.

Kartläggningen sträcker sig fram till sista september och hittills har en enkät utformats och skickats ut till alla styrelser inom biljardsverige.

Nu söker kansliet äldre 65+ som vill ställa upp på en telefonintervju inom ramen för kartläggningen!

Vi söker ca 5 st (gärna både män och kvinnor) som vill samtala på telefon någon gång under juni/juli/augusti. Samtalet kommer att genomföras av Jessica Pettersson, projektledare för kartläggningen, och kommer ta ca 30 minuter.

Är du 65+ eller känner någon som är inom den målgruppen och vill prata en stund om biljard? Kontakta Jessica på This is a mailto link så snart som möjligt.

Skribent: Jessica Pettersson