Tävlingsbestämmelser pool 2018/19

08 APR 2018 21:18
Liksom förra året har nu föreningarna möjligheten att komma med synpunkter och förslag på tävlingsbestämmelserna för pool inför säsongen 2018-2019. Deadline är 10 maj.
  • Skapad: 08 APR 2018 21:18

Poolbiljardsäsongen 2017-2018 börjar sakta men säkert närma sig sitt slut. Inför säsongen gjorde Poolkommittén ett antal ändringar av tävlingsbestämmelserna, bland annat karantänregler för deltagande på lägre SPT-nivåer, återinförande av 8-ball och 10-ball på touren, mer frihet för föreningar att anordna och välja spel för SPT125 och SPT250, med mera. För mer info se de gällande bestämmelserna för pool på BiljardOnline.

Vi vill nu hemskt gärna ha feedback från klubbarna om hur de upplever det rådande tävlingssystemet och de gällande tävlingsbestämmelserna, samt förslag och idéer för kommande ändringar inför säsongen 2018-2019.

Alla föreningar bör på sina kommande styrelsemöten och klubbmöten diskutera vad som fungerar väl och mindre väl på SPT:n, SM, Lag-SM, och även i övrigt, och återkomma till poolkommittén via mejl med sina förslag för framtida förbättringar. Förslagen bör vara så konkreta som möjligt och helst hänvisa till vilka paragrafer i bestämmelserna som bör ändras och hur. Deadline för detta är 10 maj. Därefter kommer poolkommittén att publicera ett utkast på nya tävlingsbestämmelser och föreningarna kommer att få ännu en chans att påverka alla föreslagna ändringar.

Notera att vi välkomnar alla diskussioner om vår tävlingsverksamhet, men att det enbart är förslagen från biljardförbundets medlemmar, de ca 35 föreningarna, som vi tar hänsyn till i beslutsfattandet. Vi uppmuntrar enskilda spelare med åsikter, idéer och förslag att vända sig till styrelsen i sin egen förening, som ska i sin tur sammanställa föreningens åsikter, idéer och förslag och mejla dessa till This is a mailto link innan deadline 10 maj. Det är först då idéer och förslag har en chans att bli verklighet. Tack på förhand för ert engagemang och vi ser fram emot att få höra ifrån er!

Skribent: Poolkommittén