Uppstartsträff barn- och ungdomsprojektet

13 APR 2022 17:04
Nu kör vi igång föreningsprojektet för barn- och ungdomsverksamhet #spelabiljard med en digital uppstartsträff den 9 maj.
  • Uppdaterad: 13 APR 2022 17:04

En del i förbundets satsning på barn- och ungdomsverksamhet är föreningsprojektet #spelabiljard. Projektet vänder sig både till föreningar som redan idag bedriver verksamhet och till föreningar som vill starta upp verksamhet. Alla föreningar som vill erbjuds att vara med i projektet. Det består av gemensamma delar för alla föreningar som är med samt enskild stöttning till respektive förening. Läs mer om projektet här

Vi inleder nu projektet genom en digital uppstartsträff dit alla som är intresserade av projektet är välkomna. Några föreningar har redan anmält intresse av att vara med i projektet men träffen är öppen för alla föreningar.

Inbjudan till uppstartsträff måndag den 9 maj
Tid: 18.30-20.00
Var: Träffen genomförs digitalt via Teams
Anmälan: via den här länken senast den 8 maj
Ni kan delta flera stycken från föreningen om ni vill.

På träffen lär vi känna varandra genom en kortare presentationsrunda. Därefter får ni information om det planerade upplägget för projektet under 2022 samt information om det nätverk som ni som deltar i projektet tillsammans bildar.

Har din förening funderat lite kring att starta ungdomsverksamhet men har en bit kvar innan ni kan köra igång? Ni kan också anmäla er till att vara med i projektet och får därigenom tips från andra föreningar kring att bedriva ungdomsverksamhet.

Frågor? Kontakta Sofia, This is a mailto link

Mötet genomförs digitalt via Microsoft Teams. Samma dag som mötet får du ett mejl med information om hur du ansluter. Var noga med att skriva korrekt e-post i anmälan.
Skribent: Sofia Asp
E-post: Adressen Gömd