Vill din förening satsa på barn- och ungdomsverksamhet?

30 DEC 2021 13:29
SBF gör under 2022 en satsning på de föreningar som vill bedriva barn- och ungdomsverksamhet.
  • Uppdaterad: 30 DEC 2021 13:29

Satsningen vänder sig mot både föreningar som redan idag bedriver verksamhet och till föreningar som vill starta upp verksamhet.

#Spelabiljard
SBF startar under 2022 projektet #Spelabiljard för alla de föreningar som vill göra en satsning på ungdomsverksamhet.  I projektet ingår utbildningsinsatser för föreningen och dess ledare, ett nätverk med de andra föreningarna som ingår i projektet, stöttning i uppstart av verksamhet, med mera. Vi utgår från respektive förenings förutsättningar så var inte rädda för att haka på.

En del i SBFs projekt är en eventuell satsning på något som heter Sparks Generation. Sparks Generation är en ideell förening som hjälper ungdomsverksamheter att nå ut samt unga att hitta just sin grej. De har en webbapp där föreningarna lägger in sina aktiviteter som ungdomarna därmed kan hitta. De har ambassadörer som provar aktiviteterna och som marknadsför dessa mot andra ungdomar. Sparks kommer att lanseras i ett antal nya kommuner under våren. De föreningar som finns i Sparkskommuner kommer att få ta del av det erbjudandet.

Vill ni vara med?
Måndag den 31 januari kl 18.30-19.30 bjuder vi in till en digital informationsträff där vi informerar om projektet #Spelabiljard samt om Sparks generation.

Ni väljer själva om ni är en eller flera personer från föreningen som deltar på mötet.
Skicka ett mejl till oss om ni är intresserade av att vara med i projektet men inte har möjighet att vara med på informationsträffen.

Mötet genomförs digitalt via Microsoft Teams. Dagen innan mötet får du ett mejl med information om hur du ansluter till mötet. Var noga med att skriva korrekt e-post i anmälan.

Frågor? Kontakta This is a mailto link
Skribent: Sofia Asp