Info till tävlingsarrangörer nationella tävlingar

Alla nationella tävlingar kommer att läggas upp på Cuescore av SBF. Därefter överförs administration av själva tävlingen till tävlingsarrangören (föreningen).

Vid den första tävlingen på en biljardhall måste man även sätta upp ”venue”, dvs antal bord och bordens numrering. Det finns möjlighet att använda digitala resultattavlor (paddor, mobiltelefoner) i Cuescore och det är lätt att sätta upp. Likaså finns möjlighet att inkludera resultattavlor på videosändningar i systemet, om tävlingen ska sändas på YouTube, Facebook eller Solidsport.

Cuescore är ett välutvecklat system som i mångt och mycket är intuitivt, lättanvänt och självförklarande. Dock vill vi under hösten hålla nära kontakt med tävlingsarrangörer för att säkerställa att seedning, lottningar och resultatrapportering sker utan missöden. För det ändamålet vill vi ha ett telefonnummer till tävlingsarrangören vid varje tävling under de första 4 rundorna i höst.

Uppdaterad: 16 AUG 2019 15:49