Förslag till nya tävlingsbestämmelser finns nu på hemsidan

06 DEC 2020 22:09
Poolkommitténs förslag till nya tävlingsbestämmelser för nästa säsong finns nu upplagt här på hemsidan. En digital informationsträff kommer att hållas onsdag 16 december.
  • Skapad: 06 DEC 2020 22:09

Efter mycket stötande och blötande finns nu äntligen ett färdigt förslag till nya tävlingsbestämmelser inför nästa säsong. Ni hittar dem här. Som tidigare aviserats innehåller det både större och mindre förändringar, med fokus på att förtydliga och förenkla för spelare och tävlingsledare att hitta rätt information och följa regelverket.

En digital träff kommer att hållas onsdag 16 december kl 19, där alla intresserade är välkomna att delta för att ställa frågor och komma med synpunkter. Mer information om hur ni anmäler er kommer under nästa vecka.

Tävlingsbestämmelserna har reviderats och utökats sedan förra säsongen och innehåller numera följande avsnitt:

• Allmän information om tävlingssäsongen och tolkning av reglerna
  • SPT
  • 44+ Tour
  • 14-1 Tour
  • SM individuellt
  • SM lag
  • SM ungdom
  • SM 44+
  • Internationella uttagningar
  • Tilläggsregler (upplägg, tidtagning, 3-poängsregeln, touché, time out, tävlingsklädsel samt undantag)

De tre största förändringarna inför nästa år är följande:

• Införandet av FargoRate som ett verktyg för att säkerställa att spelaren deltar i rätt klass
  • Införandet av en separat tour för 14-1
  • Ny modell för utbetalning av prispengar för rankingvinnare samt SM

Mejla gärna era frågor och kommentarer redan nu till This is a mailto link så ser vi till att de tas upp på mötet. Tack för ert engagemang!

Skribent: Poolkommittén