Linnea och Walter redo för EM i Slovenien

31 JUL 2021 15:53
Linnea Hjalmarström och Walter Laikre är Sveriges representanter i EPBF/Dynamic Billiard European Championships Youth, som arrangeras 1-8 augusti i Lasko, Slovenien.
  • Uppdaterad: 31 JUL 2021 15:53

Walter och Linnea har tränat stenhårt hela sommaren under överinseende av förbundskapten Ann-Sofie Löfgren, och de är oerhört peppade på sitt första EM. Ann-Sofie följer med som ledare till Slovenien, liksom Walters pappa Jerry Nilsson.

EM Youth spelas under åtta dagar i Lasko, Slovenien, och omfattar klasserna U19, U17, Girls samt lagspel för alla klasser. Disciplinerna som spelas är 9-ball, 8-ball, 10-ball och 14-1; 14-1 spelas dock inte i Girls. Walter deltar i klassen U17 och Linnea i Girls.

Lottning för 14-1 och 10-ball görs 31 juli, medan övriga discipliner lottas den 2 augusti. Tävlingarna inleds med 14-1 den 1 augusti och följs därefter av 10-ball, 8-ball och 9-ball. Lagtävlingen inleds 3 augusti och avslutas 8 augusti. Alla matcher sänds på Kozoom.

Alla tävlingarna arrangeras under strikta regler för Covid-19, där bevis för negativa PCR-test eller vaccinering krävs för att kunna delta. Obligatoriska tester utförs även varannan dag under EM-turneringen. Testar någon deltagare positivt gäller 10 dagars karantän på hotellet. Åskådare är välkomna men bara upp till 75 % av kapacitet, och ett negativt test måste visas upp för att få inträde.

All info kommer att finnas på https://www.epbf.com/tournaments/european-championships/ och matcherna kan följas på https://www.kozoom.com/en/pool-billiard/ (konto krävs).

Vi önskar Linnea och Walter stort lycka till och följer matcherna med stor spänning!

\\ Poolkommittén

Walter Linnea EC Youth 2021_2.jpg

Walter Linnea EC 2021.jpg

Walter Laikre och Linnea Henriksson tillsammans med förbundskapten Ann-Sofie Löfgren (mitten).

Skribent: Poolkommittén
E-post: Adressen Gömd