Nyheter från poolkommittén

06 DEC 2019 03:48
Poolkommittén har haft sammanträde torsdagen den 5 december och bland annat fattat beslut om vårens kalender, fastslagit lagen till omgång 2 av lag-SM och introducerat nya PK medlemmar.
  • Skapad: 06 DEC 2019 03:48

1. Poolkommittén har fått mycket välkomna förstärkningar. På grund av ovanligt stor arbetsbörda i och med nya tävlingssystemet, diverse tekniska problem och allmänt småstrul här och där har vi under det senaste halvåret haft det svårt att hålla koll på alla frågor och alla ärenden. Detta hoppas vi blir bättre framöver när nya medlemmar är på plats.

Nya medlemmar som introducerades till PK ikväll är Tony Björkenius, Patrik Enbom och Bengt Engfeldt. Hjärtligt välkomna!

Ytteligare några namn är på väg in till kommittén och vi välkomnar ännu fler kompetenser. PK skulle behöva utökas med fler personer från västsverige och/eller personer med kompetenser när det kommer till sociala medier och webb, samt sälj och kundkontakt för kommande arbete med sponsorer. Föreningarna är välkomna att nominera kandidater.

2. Lagen som har kvalat in till omgång 2 av Lag-SM är:

Borlänge BK

Bjärnum BK

Skaraborgs BK

Stockholm BS 3

24 lag totalt, tre bästplacerade från alla grupper plus tre bästa fjärdeplacerade lag. Spelorter och fördelning av lagen till de sex spelplatserna publiceras så snart vi är klara med ansökningar från föreningar som vill anordna lag-SM omgång 2.

3. PK har beslutat om tävlingskalendern för våren. Det återstår visserligen ett par frågetecken längre fram i säsongen som är markerade med "?" nedan, men vi hoppas dessa datum blir spikade och klara inom kort också.

Vi är just nu i processen att fördela tävlingar till olika tävlingsarrangörer. Föreningar som ännu inte inkommit med ansökningar för vårens tävlingar ombeds göra det snarast möjligt.

Fullständligt och klart tävlingsschema kommer att publiceras både i tävlingskalendern och på CueScore inom kort, förhoppningsvis redan nästa vecka.

Januari R5
11 250/500