Poolkommittén söker förstärkning

08 APR 2022 09:27
Vill du hjälpa oss med tävlingsadministrationen eller med att skriva texter?
  • Skapad: 08 APR 2022 09:27

Poolkommittén söker förstärkning. Vi behöver hjälp med:
1. Tävlingsadministration, cuescore och fargorate. Man bör vara van användare av Excel.
2. Poolens sida på biljarforbundet.se. Vi behöver någon som ansvarar för att sidan är uppdaterad, publicerar texter samt lägger in tävlingar i tävlingskalendern. Det innebär arbete i IdrottOnline men har du vana av andra webbsystem så kommer du snabbt förstå hur det fungerar.
3. Skriva nyheter och artiklar om pool till hemsidan och sociala medier.

Kommittén har normalt digitala möten 2 ggr i månaden på kvällstid.

När det gäller tävlingsadministrationen så innebär det att 1-2 ggr per månad sköta lottning/seedning/uppdatera ranking. Det är tävling nästan varje helg men tanken är att dela upp ansvaret på flera personer.

När det gäller hemsidan och att skriva nyheter och texter så söker vi en eller flera personer som kan dela på ansvaret. Vi letar efter en eller flera som vill skriva nyhetstexter till hemsidan och sociala medier. Det handlar om rapporter från tävlingar och mästerskap samt annan information som PK behöver gå ut med. Minst en av dessa personer får också gärna vara den som ansvarar för att publicera dessa på hemsidan samt i övrigt ansvarar för att poolens hemsida är uppdaterad. Men det är ett ansvar som går att dela på, så kan du tänka dig att ansvara för hemsidan men inte skriva nyhetstexter – tveka inte att höra av dig till oss!

Är du intresserad eller vill ha mer information, maila This is a mailto link eller kontakta någon från Poolkommittén.
Skribent: PK

Biljard för äldre