Poolkommittén stöttar Supreme 10-ball Challenge

01 JUL 2021 14:08
Poolkommittén ser initiativet som en möjlighet att attrahera och rekrytera nya utövare även till de nationella tävlingarna.
  • Skapad: 01 JUL 2021 14:08

Supreme 10ball_logga.png

Den 1 september är det tänkt att Supreme 10-ball Challenge ska starta, ett privat arrangerat seriespel i 10-ball med handicap under ett års tid. Seriespelens tävlingar kommer att anordnas på biljardhallar runtom i landet, utan inblandning av biljardföreningar anslutna till Svenska Biljardförbundet (SBF). Man behöver heller inte vara medlem i en biljardförening för att delta. SBF har därför inget inflytande över tävlingen eller dess regler.

SBF eller Poolkommittén kommer dock inte att hindra någon spelare från att delta i tävlingen. Vi ser detta som ett bra initiativ för att främja och utveckla poolbiljarden i Sverige, och tror att det kan bidra till en positiv nyrekrytering även till förbundets nationella tävlingar. Handicap-systemet gör det enklare för nybörjare att komma in i tävlingsverksamheten och lockar dem förhoppningsvis att prova även SPT-tävlingar.

All information om tävlingen och hur ni anmäler er finns på hemsidan www.supreme10ball.com.

\\ Poolkommittén

Skribent: Poolkommittén