Lag-SM 2021

Stockholms BS 1-BK Milen 1-Gefle CC 1.jpeg

Lag-SM 2018: Gefle Cue Club (guld), BK Milen (silver) och Stockholms BS (brons)

Lag-SM Pool 2021

Första omgången i Lag-SM för 2021 är planerad till 11-12 september. Vi behöver därför få in klubbarnas anmälningar om hur många lag de skickar till årets tävling, deras laguppställning samt intresseanmälningar från fler arrangörer.

Sista anmälan arrangörer: 25 augusti

Sista anmälan klubblag: 31 augusti

Sista anmälan laguppställning: 4 september

Mejla er anmälan till This is a mailto link

Villkor för deltagande lag:

§7.1 Berättigad till start
För att få starta i Lag-SM måste föreningen ha betalat sin medlemsavgift och startavgift inom angiven tid, samt sett till att alla spelare i laget är medlemmar i föreningen. Spelare ingående i laget måste uppfylla §5.1 samt §26 i de grengemensamma tävlingsbestämmelserna. Om en spelare har deltagit utan att vara registrerad medlem i föreningen kommer laget diskvalificeras.

§7.5 Laguppställning och reserver
Ett lag består av upp till fem spelare. Varje lag ska ha en ansvarig lagkapten. Lagkaptenen ska skicka in laguppställningen och eventuella ändringar till PK senast 7 dagar innan varje omgång.
Fyra spelare får delta i en och samma lagmatch. Laget kan göra byten (den eventuellt femte anmälda spelaren) mellan lagmatcherna.
Ett lag kan komma till start med endast tre spelare, då lämnas WO i en av singelmatcherna. En spelare kan endast spela en match mot samma motståndarlag och omgång.
Ett lag kan byta ut en spelare inför omgång 2 och ytterligare en spelare inför omgång 3. Dessa får ej ha representerat ett annat lag i de tidigare omgångarna.
Det är därmed minst 3 spelare och max 7 spelare som får spela för ett lag genom alla tre omgångar.
Under ett sammandrag måste samtliga spelare som deltar i spel någon gång delta i dubbelspelet. Detta gäller även den femte spelaren (reserven) ifall byten görs under omgången. Om inte detta görs bedöms lagets alla matcher som förlorade.
Det lag som vinner omgång 3 är Svenska Mästare.

§7.6 Startavgifter och avanmälan
Startavgiften är 1200:- per lag och omgång.
Ersättning arrangör:
Omgång 1 – 2000 kr
Omgång 2 – 2000 kr
Omgång 3 – 3000 kr

Mer info läggs upp löpande här på hemsidan.

Uppdaterad: 18 AUG 2021 12:33 Skribent: Poolkommittén
E-post: Adressen Gömd