Föreningsprojekt barn- och ungdomsverksamhet #spelabiljard

SBF gör under 2022 en satsning på de föreningar som vill bedriva barn- och ungdomsverksamhet genom projektet #spelabiljard

Projektet vänder sig både till föreningar som redan idag bedriver verksamhet och till föreningar som vill starta upp verksamhet.

Alla föreningar som vill erbjuds att vara med i projektet. Det består av gemensamma delar för alla föreningar som är med samt enskild stöttning till respektive förening. Det går bra att hoppa på projekt när som helst under året.

För varje förening
Vi utgår från era förutsättningar och hjälper er att skapa den aktivitet/verksamhet som ni har möjlighet att genomföra. Tveka därför inte att anmäla er till projektet. Vi gör det här tillsammans utifrån varje förenings förutsättningar.

Nätverk
En viktig del i projektet är att ni föreningar tillsammans bildar ett nätverk för att stötta och tipsa varandra. Här kan ni dela erfarenheter, tipsa om övningar, hur ni lägger upp träningen, osv. Vi har digitala möten ungefär en gång per månad, kvällstid på måndagar. Vi har även en kanal i Slack där föreningarna delar erfarenheter med varandra.

Gemensamt innehåll
Alla föreningar som är med i projektet får:
  • Gratis tränarutbildning Steg 1 för två ledare
  • Gratis introduktionsledarutbildning för två ledare
  • Digitala föreläsningar och workshops inom olika ämnen
  • Digital LOK-stödsverkstad (vi går igenom hur ni lägger in aktiviteter, hur ni skapar kalender, osv.)
  • Fysisk träff
  • Material
  • Hjälp att söka Projektstöd IF
  • Med mera

Vill ni vara med?
Utse en person i föreningen som blir er kontaktperson.
Skicka ett mejl till This is a mailto link med namn och kontaktuppgifter tillsammans med en kort presentation av er förening.

Vill ni veta mer?
Kontakta Sofia, This is a mailto link