Streaming Interpool Open 2022

Logga IP1.png

Efter två års uppehåll är Interpool Open tillbaka och arrangeras under påskhelgen på Interpool i Uppsala. Biljardförbundet kommer att sända matcher från tävlingen via nya streamingplattformen Biljard.TV.

Interpool Open är en hcp-tävling i 9-ball som vanligtvis samlar närmare 200 spelare, varav många svenska elitspelare, med start på skärtorsdagen. Tävlingen är sanktionerad direkt av EPBF och arrangeras av Interpool. Interpool Open i 9-ball spelas med hcp 0-8 i race till 11. Förutom 9-ball arrangeras även 10-ball Challenge på lördag kväll samt en Pro-Am på fredag kväll.

Många av deltagarna kommer från hela Norden men även europeiska spelare brukar leta sig hit, liksom ett antal proffs. Årets upplaga är inte lika kändistät som vanligt på grund av den fortsatt pågående pandemin samt en fullspäckad global tävlingskalender, men det finns fortfarande gott om spelare av högsta klass i startfältet. Exempelvis Mika Immonen, f d världsmästare som nyligen deltog i VM i 9-ball och som har sällskap av ett antal finländare med goda meriter från EM. Även Norge har många deltagare på plats, däribland nyblivne europamästaren Emil André Gangflöt och Mats Schjetne som är topp 32 på världsrankingen.

BiljardTV1.png

Svenska Biljardförbundet är inte arrangör av tävlingen men kommer i samarbete med Interpool och Uppsala BS att sända matcher och intervjuer under hela tävlingen via förbundets streamingsatsning Biljard.TV. Det är första sändningen från plattformen och vi hoppas kunna erbjuda en riktigt bra upplevelse för de som inte har möjlighet att vara på plats. Förutom livematcher med kommentatorer kommer vi även sända lite för- och eftersnack i samband med matcherna, intervjuer med spelare med mera. Sändningsschemat kommer att läggas ut löpande på www.biljard.tv liksom på Facebook och Instagram.

Biljard.TV är en betaltjänst och intäkterna från Interpool Open och framtida sändningar kommer dels att gå till att förbättra kvalitet och innehåll på sändningarna, dels till de föreningar som sänder tävlingar. För att se sändningarna från Interpool Open behöver du skapa ett användarkonto på www.biljard.tv och sedan köpa ett sändningspaket. Alla fyra dagarna, torsdag till söndag, kommer att kosta 79:-. För ett endagspaket betalar du 29:-. Betalning görs via kreditkort eller swish.

Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren (FAQ) här: FAQ Biljard.TV - Vanliga frågor och svar.pdf

Har du fler funderingar eller frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på förbundet!

Uppdaterad: 13 APR 2022 20:10 Skribent: SBF
E-post: Adressen Gömd