Arbete med distrikten

Alla föreningar kommer att bli kontaktade av sin  idrottskonsulent från sitt distriktsidrottsförbund. Tillsammans med konsulenten får ni diskutera ert nuläge och därefter arbetar ni tillsammans vidare utifrån er förenings behov. Kanske väljer ni att genomföra Föreningsledarutbildningen eller arbetar med materialet #Taktiksnack.

Det finns mycket stöd att få från distrikten. Stöd som många biljardföreningar inte har tagit del av. En av målsättningarna med projektet är få igång kontakten mellan distrikten och biljardföreningarna. Det vinner både ni föreningar på och Biljardförbundet i stort. Hos distrikten finns massor av kunskap kring utvecklingsarbete och mängder av olika utbildningar. Distrikten är experter på idrott inom sin region och arbetar till exempel gentemot kommunerna med anläggningsfrågor. Hos distrikten finns det även möjlighet att söka olika bidrag.

Vi hoppas att alla föreningar tar den här möjligheten till utveckling. Genom välfungerande föreningar stärker vi Svensk Biljard.

Uppdaterad: 08 MAJ 2020 17:00 Skribent: Sofia Asp