Historien upprepar sig

28 OKT 2021 09:59
Efter två års pandemipaus var det dags för Malmö Carambole och Snookerklubb att arrangera en snookertävling igen när det var dags för rankingtävling 3 i helgen.
  • Uppdaterad: 28 OKT 2021 09:59

Fjorton spelare kom till start, och som väntat var det hemmaklubben som hade flest spelare på plats. Nio hemmaspelare tog emot fem gäster som anlänt från Växjö, Stockholm och Örebro.

Alla som slogs ut i första omgången erbjuds ju en plats i en sidoturnering. Den här gången ställde alla upp och finalen i denna vann hemmaklubbens Suleman Malik mot Växjös Mukhtar Najafi.

Även i huvudturneringen var det Malmöklubben som dominerade. Det blev faktiskt exakt samma semifinalpar som i tävlingen för två år sedan. Idel Malmöspelare. Chi Voong var på plats vid borden igen efter en paus och krånglade sig vidare från kvarten efter en 3-2-seger mot SSBK:s Naeem Ullah Kahn. I semifinalen mötte han Nils Ritenius Manjer i en nagelbitare som avgjordes på sista svart. 4-3 till Nils.

I den andra semifinalen upprepade sig historien ännu mer. Malmö har haft fyra tävlingar, och i samtliga har Richard Lundin och Mikael Wendeberg mötts. Och det blev som alla tidigare gånger. Seger till Richard.

När det gäller finalen så hade tävlingens klart yngste spelare, Nils, koll på den mest hela vägen. Han gjorde bland annat turneringens bästa serie, 50, i tredje framet. Slutresultatet blev 4-1 till Nils.

Och jodå, det var precis samma siffror som förra gången.
Skribent: M Wendeberg

Biljard för äldre