Äntligen var det dags! Snooker ranking 1 i Stockholm

10 SEP 2021 16:13
Efter Covid-stopp och en flera månader lång stängning av Snookerhallen satte tävlingssäsongen äntligen igång.
  • Skapad: 10 SEP 2021 16:13

Det blev 39 spelare som kom till start på Snookerhallen i Stockholm den sista helgen i augusti, och hela 15 av dessa spelare kom från andra delar av landet. Örebro har verkligen blivit en aktiv klubb med sina två bord, och hade 8 man till start. Och för första gången på länge såg vi också en kvinna vid borden. Man kan hoppas att Ann-Sofie Löfgrens start lockar fler damer att vara med, även om det blev en 3-2 förlust direkt i en lång nervös match.

Det var förresten ringrostigt spel lite överallt i hallen. Vi kan lätt konstatera att tidsschemat inte kunde hållas. Men några serier blev det. 68 av Suleman, 60 av Andy och 58 av Jim visar ju att något sitter kvar även efter uppehållet.

Kanske betydde rutinen lite extra nu när spelet inte helt fungerade överallt. Så det blev de åtta topprankade som tog sig vidare till kvartsfinalerna. Inga stora överraskningar där heller och i semifinalerna mötte Nils Ritenius Manjer Jim Johansson, och Andy Nettleton Suleman Kukka Salam. Nils hade väl lite chanser mot Jim, men i slutänden var Jim den starkaste och vann med 4-2. I den andra semifinalen vann Suleman med 4-0.

Och i finalen visade Jim att han är den stabilaste spelaren just nu. En ledning med 3-0 blev 3-2 och det stod plötsligen och vägde. Men 4-2 blev det och det finns en anledning att Jim är i topp på rankinglistan.

Skribent: M Wendeberg
E-post: Adressen Gömd