Årets Snook 2021

22 JUN 2022 16:13
Kevin Zarekani utsågs till Årets Snook 2021
  • Skapad: 22 JUN 2022 16:13

SBF har sedan 2018 arrangerat Biljardgalan för att hylla personer och föreningar som under året gjort något bra inom biljarden.
Våra tre grenar har varsin kategori, Årets Carramell, Poolare och Snook, för att hylla någon som under året gjort något inom grenen som sticker ut. Nytt för i år var att respektive grenkommitté ansvarade för utse pristagaren.

Snookerkommittén utsåg Kevin Zarekani till Årets Snook 2021 med motiveringen:
Kevin Zarekani har länge funnits med i den svenska snookertoppen och har vunnit SM tio gånger. Efter att de senaste åren fokuserat på att driva en biljardhall gjorde han come back och spelade hem sin elfte SM-titel i det starkaste startfält vi någonsin haft. Att på ren kämpaglöd och snookertaktik ta sig hela vägen till mästartiteln är en bedrift som ger honom utmärkelsen Årets Snook. Stort grattis!

Vinnare Biljardgalan 2021 uppvaktas vid olika tillfällen under året eftersom det inte blev någon fysisk gala i år. Kevin fick sitt pris i samband med SM i Stockholm.

Biljard för äldre