Inbjudan till möte med SM-lottning!

18 NOV 2021 15:01
Vi i snookerkommittén vill i samband med detta års öppna SM bjuda in till ett allmänt möte över nätet via Teams, där lottningen till SM-kvalet kommer att vara huvudnumret. Onsdag kväll 18.30 blir det.
  • Uppdaterad: 18 NOV 2021 15:01

Vi uppfattar att många inte känner till kommitténs sammansättning och uppgifter. Vår vilja är ju att jobba för en spridning av snookern och för er snookerspelare, och därför vill vi gärna höra hur ni spelare ser på framtiden och om ni har några speciella tankar och önskemål.

Vi kommer alltså att börja med en presentation av oss i kommittén, berätta om vilka uppgifter vi har enligt Biljardförbundet, lite om hur ekonomin fungerar och om rankning och uttagningar. Och vi kommer att sätta ihop ett enklare formulär med frågor att svara på över nätet efter mötet. Just under mötet tror vi det blir för rörigt med för mycket diskussion. Men har någon något som det absolut finns anledning att ta upp inför alla så är det naturligtvis möjligt.

Lottningen löser vi på något gammaldags sätt inför kamerorna. Tänk på att vår säsong sträcker sig från höst till vår, där vi normalt avslutar med SM i maj. Det är alltså 2-års-rankingen innan årets säsong började som vi går efter. De 24 topprankade slipper kval, övriga spelar om 8 platser.

Anmälan via snooker.nu stänger på söndag 21/11 klockan 18. Tidigare än vanliga tävlingar alltså, missa inte det. Därefter kommer vi att skicka ut inbjudningar till alla anmälda.

Väl mött!

Skribent: SK