Snooker säsongen drar i gång med DAM SM!!

04 SEP 2019 14:32
I helgen drar snookersäsongen igång. Först ut är det något försenade SM för damer. Helgen därpå spelas Ranking 1 på Snookerhallen.
  • Uppdaterad: 04 SEP 2019 14:32

Dam-SM

Arrangör: Kungsholmens BK/Stockholms Snooker BK

Tid: 7:e september

Plats: Snooker 247, Turebergsallé 4, Sollentuna

Ranking 1 öppen

Arrangör: Stockholms Snooker BK

Tid: 14/15:e september

Plats: Snookerhallen, Krukmakargatan 34, Stockholm

snooker.nu

För information om snooker är det nu biljardforbundet.se/snooker och snooker.nu som gäller. Från och med hösten 2019 är det snooker.nu som är tävlingssidan för snooker. Här finns tävlingskalendern, anmälan till tävling, ranking, resultat, livestreaming osv. Innehållet kommer att fyllas på efterhand med läsvärt innehåll.

Ny säsong med några förändringar

Fler förändringar har hänt till kommande säsong. Ranking 2 kommer att spelas såväl Klass 1 (topp 24) som Klass 2 och vi återgår till spel lördag – söndag. Det spelas två rankingtävlingar i Malmö och vi har numera tre klubbar att köra tävlingar på, ett historiskt mirakel vad det gäller snooker i Svedala!

Det blir spännande till helgen, vi har Simon Lindblom som mästare och Andrej Nasibov på juniorsidan, på söndag får vi se vem som är bäst i Sverige på damsidan.

Godbitar förra säsongen

Förra säsongen innehöll ett par godbitar: Klubbarna, förbundet samt snookerkommittén skall ha en stor eloge för det mycket välorganiserade Nordiska Mästerskapet i januari. Det var mycket roligt att se Simon Lindblom spela så väldigt fin snooker som han gjorde mästerskapet igenom. När förlorade Kevin Zarakani en semi med 0-5 senast? Det har aldrig hänt i mannaminne!

Andy Nettleton lyckades med vad jag trodde var omöjligt, nämligen att få hit P.J Nolan, det här klotets mest efterfrågade coach för fyra dagars hårdgnuggning av våra elitjuniorer. En bra avslutning på säsongen alltså och vi hoppas på samma fina nivå även kommande säsong.

Skribent: Kim Hartman