Utveckla föreningen

Med hjälp av SISU Idrottsutbildarna kan ni arbeta med att utveckla er förening. De erbjuder föreläsningar och kurser inom en rad olika områden. Alltifrån kvällskurser om vad det innebär att vara kassör till längre processer där ni arbetar med föreningens vision och värdegrund. Kontakta ert distrikt för att diskutera hur de kan hjälpa just er förening.  Kontaktuppgifter till distrikten.

Om ni har frågor om er förening, hur ni kan utveckla den, osv. kan ni alltid kontakta Sofia på kansliet, This is a mailto link

Idrottens föreningslära Grund
Idrottens föreningslära innehåller vad föreningar och dess ledare behöver känna till och kunna för att skapa de bästa av förutsättningar för den idrottsliga verksamheten. På liknande sätt som den aktiva idrottaren behöver kunskap om hur hon eller han ska träna på bästa sätt för att nå sina personliga mål med sitt idrottande, behöver idrottarens förening kunskap om vad som krävs för att nå dit man vill – med föreningen. Idrottens föreningslära innehåller därför ett antal redskap som alla syftar till att bidra till föreningens utveckling – med verksamheten i fokus.
Här kan ni göra ett test för att se om ni har koll på de saker som ingår i Idrottens föreningslära grund. Kontakta ditt SISU-distrikt för att få veta mer och få hjälp med ett upplägg som passar din förening bäst.

Idrottens föreningslära Tema
Idrottens föreningslära tema vänder sig framför allt till styrelsen och de olika kommittéer och arbetsgrupper som vanligtvis finns i föreningen. Här fördjupar ni i er i de olika delar som ingår i Idrottens föreningslära.
Här kan ni göra ett test. Kontakta ditt SISU-distrikt för att få veta mer och få hjälp med ett upplägg som passar din förening bäst.

Introduktionsutbildning föreningsledare
Alla som på något sätt är engagerade som ledare i en idrottsförening, i någon annan roll än den som är tränare, är föreningsledare. Kunskap kring hur en idrottsförening styrs och utvecklas är viktig kunskap oavsett vilken roll du har i föreningen. SISU Idrottsutbildarna har tagit fram den digitala utbildningen Introduktionsutbildning för föreningsledare. Denna utbildning är en mycket bra grund att utgå från i ert arbete med att utveckla föreningen.
Gå till utbildningswebben

Uppdaterad: 19 FEB 2019 12:07