Biljard 65+

Dags för 65+ touren i Sundsvall

Välkomna till Sundsvall den 4 juni för en kvaltävling i 65+ touren!

Datum: 4 juni
Tid: Start kl 10.00.
Anmälan: Via den här länken Länk till annan webbplats.. Ni som har ett Cuescorekonto kan anmäla er direkt via länken. Om ni saknar konto kan ni skapa ett eller så hjälper vi er med det på plats
Arrangör: SBF tillsammans med Sundsvalls BK, Trädgårdsgatan 27
Startavgift: 150 kr

Tävlingen kommer att arrangeras om vi blir fler än 3 deltagare.

Om tävlingen

Tävlingen är en del av 65+ Touren som körs för första gången under 2023. 65+ Touren spelas i disciplinen Light-Ball som är en enklare spelform av 8-Ball. Tävlingen är tänkt att vara enkel att arrangera med korta distanser och ett handikappsystem som gör att alla har chans att vinna matcher. Vi går igenom regler och upplägg på plats innan tävlingen.

Touren består av ett antal kvaltävlingar runt om i Sverige och ett finalspel i slutet av året. Hur många från respektive kvalort som kvalificerar sig till finalspelet återkommer vi med när vi vet hur många kvalorter det blir.

För att få starta i 65+ Touren behöver du vara medlem i en förening ansluten till Svenska Biljardförbundet.

Frågor? Kontakta Mats Frösemo, mats.frosemo@biljardforbundet.se

Mer om touren >>>