Carambole

Michael Nilsson vann Elit6

I helgen arrangerades 6:e S3CT i Helsingborg.

Michael Nilsson verkar vara i storform inför det kommande VM i Sydkorea den 9-13 november.

I helgen som gick så vann han den 6:e S3CT Elit i Helsingborg på ett högst övertygande sätt. Trots att deltagandet inte var så många, endast 14 stycken(!), och tävlingen pågick endast under lördagen, lyckades Michael hålla koncentrationen på ett imponerande sätt. Noterbart är att hemmaspelaren Jesper Johansson slog honom i första omgången med 30-26. Därefter visade Michael vart skåpet ska stå. I kvarten slog han David Pennör med 40-36 på 18. En serie på 13 avgjorde den matchen. Starkt. Semifnalen vann han mot Nalle Olsson med 40-21 på 17 och sedan finalen mot Henryk Kalita, SCC, 40-22 på 26.

Bästa genomsnittet hade såklart Michael Nilsson på otroliga 1.743 följt av Nalle Olsson på 1.444 och David Pennör 1.352.

Återigen så arrangerades tävlingen på ett mycket bra sätt och både klubben BK Borgen och förbundet vill tacka tävlingsledaren Sven Bengtsson för ett ypperligt arbete! Tävlingen sändes även live på förbundets plattform helt gratis på biljard.tv.

Stort grattis till vinsten Michael Nilsson!

Publicerad: 2022-10-18

Senast uppdaterad: 2022-10-21