Torbjörn och Michael i VM

Nu på onsdagen den 9 november till söndagen den 13 november spelas det 74:e individuella världsmästerskapet i 3-vallars carambole i Donghae, Sydkorea.

Den nyss fyllda 60 årige Torbjörn Blomdahl har visat en otrolig form! Att vinna den senaste världscupen i veghel, NL förra veckan talat sitt tydliga språk! Även Michael Nilsson har också visat att han är i storform och kan defintinvt räknas som en av de stora outsiders i turneringen. Med andra ord så ser det lovande ut!

VM spelas i 16 st 3-mannagrupper där de två första i varje grupp går vidare till 16-delen. Man spelar till 40 poäng i gruppspelet och 50 poäng i finalspelen.

Både Torbjörn och Michael har stora chanser att avancera sig vidare till 16-delen.

Torbjörn fick Juan Garcia, Colombia och Javier Vera, Mexico i sin grupp medan Michael fick Jeremy Bury, Frankrike och Cengiz Caraca, Tyskland.

Både Michael och Torbjörn spelar sin första match nu på onsdag. Michael mot Caraca kl 14 lokalt tid, dvs kl 06 på morgonen svenskt tid och Torbjörn spelar kl 20 lokalt tid, dvs kl 12 svenskt tid. Tidsmässigt så ligger Sydkorea 8 timmar före Sverige.

Hela tävlingen kan följas LIVE på Five&six på http://www.cuesco.net/ där de livestreamar alla matcher helt gratis!

Vi önskar Torbjörn och Michael ett stort lycka till i turneringen!

Publicerad: 2022-11-07

Senast uppdaterad: 2022-11-17