Carambole

Lag SM final i Helsingborg i 3-vallars carambole - byte av deltagare i slutspelet.

Nästa helg den 26 och 27 november så avgörs om vilket lag som blir svensk mästare i 3-vallars carambole.

Fyra lag gör upp om titeln som spelas i Helsingborg där alla möter alla.

Då CK fick igår det tråkiga beskedet att regerande mästarna Stockholms Biljardsällskap på grund av sjukdom och skador inte får ihop ett lag till slutspelet kommer de härmed avstå från årets finalspel.

Kvalspelet i Norra avgjordes i två grupper där gruppvinnarna gick till slutspel. Därför beslutades att bästa tvåa ska erbjudas platsen istället för SBS. Då de två grupperna var olika stora, tre respektive fyra lag, gjorde vi först en justering av tabellen. I den grupp där fyra lag deltog tog vi bort alla resultat mot det lag som placerade sig sist, som så resulterade i en tabell med tre lag. De två grupptvåorna hade så 1 vinst och 1 förlust var i lagmatcherna, men Old Fellows BC hade fler vinster i individuella matcher och är därför bästa tvåa från kvalet i Norr och har erbjudits platsen, vilket de också har accepterat!

De fyra lagen i finalen är alltså BK Borgen, Helsingborg, Snooker 247 från Sollentuna, BK Paradis, Lund och OFBC från Kumla.

Laguppställningen för respektive lag finns på Cuescore.

Tävlingen kommer att sändas LIVE på förbundets plattform www.biljard.tv Länk till annan webbplats. helt kostnadsfritt. Se bara till att ha en mejladress för att logga in.

Stort lycka till i tävlingen och må bästa lag vinna mästerskapet!

Publicerad: 2022-11-18

Senast uppdaterad: 2022-11-23