Nalle Olsson vinner Elit 7

Den 7:e rankingtävlingen av S3CT arrangerades nu i helgen på Biljardpalatset i Stockholm.

Vinnare blev Nalle Olsson från BK Borgen i Helsingborg. I finalen mötte han klubbkompisen David Pennör som hade spelat väldigt bra under hela tävlingen. David var favorit att vinna enligt många men Nalle ville helt annat. Med total dominans och taktiskt spelande lyckades Nalle hålla ifrån och ledde som mest med 20-6. En kämpande David försökte komma in i matchen men fick många svåra lägen. Nalle kunde till slut vinna komfortabelt med 40-21.

En stor utropstecken är att Ratcha Alievski från BK Paradis i Lund spelade fantastiskt bra under hela tävlingen med ett totalsnitt på 1.045 och en hedrande tredje plats tillsammans med Henryk Kalita. Bäst totalsnitt hade David med 1.288.

Hela 22 man deltog i tävlingen, vilket var positivt.

Både Förbundet och CK vill tacka Biljardpalatset för ett riktigt fint arrangemang och trevlig stämning. Ett jättestort tack även till tävlingsledaren Tobias Ring som verkligen höll alla trådar på plats och såg till att alla trivdes. Han var alltid på plats under hela tävlingen och gav ut väldigt bra information till spelarna och allmänheten. Stort tack Tobias!

Alla information och resultat finns på Cuescore.

Nästa och sista Elittävling för året går i Helsingborg den 17-18 december.

Grattis till vinsten Nalle Olsson!

Semifinalister ranking 7

Glada semifinalister Nalle Olsson, Henryk Kalita, Ratcha Alievski och David Pennör

Publicerad: 2022-11-23

Senast uppdaterad: 2022-11-23