Carambole

Nalle Olsson vinner Elit 8 i Helsingborg, David Pennör blir slutsegrare i rankingen

I helgen som gick spelades årets sista Elit ranking i S3CT i Helsingborg.

Bild Nalle och David

Vinnaren blev återigen Nalle Olsson, från BK Borgen, Helsingborg, som tog sin andra raka seger. Återigen så stod klubbkamraten David Pennör för motståndet i finalen, som hade bättre chans att vinna denna gång än sist.

Finalen var mycket jämn och när David hade en 27-17 ledning då trodde många att han skulle vinna matchen. Men Nalle kämpade sakta men säkert in i matchen och vann till slut med 40-37. Starkt.

Hela tävlingen var som vanligt väldigt bra och fint arrangerat av klubben BK Borgen med livestreaming på samtliga matcher på förbundets plattform biljard.tv helt gratis.

Denna gång ställdes endast 17 man upp men ett riktigt stort utropstecken var att den blott nyss fyllda 14- åringen Mio Svensson från Lund gjorde sin tävlingsdebut. Trots sina två förluster så ser man tidigt att pojken är en naturbegåvning. Med sitt lugn och fokusering på sina stötar samt mognad vid sidan av bordet så kommer han att gå kunna långt. Väldigt långt. Så lägg namnet Mio Svensson på minnet allihopa!

Då David Pennör gick till final innebar det därmed att han blev årets slutsegrare på rankingen före Nalle Olsson och Michael Nilsson. Stort grattis!

Förbundet och CK vill tacka stort till tävlingsledaren Sven Erik Bengtsson och Magnus Jarbo för ett mycket fint arbete samt BK Borgen för arrangemanget.

Nu är det juluppehåll till den 7-8 januari då nya spelsäsongen börjar med årets första Elit S3CT som har premiär för första gången i Kumla!

Stort grattis Nalle Olsson för segern och stort grattis till David Pennör som slutsegrare på rankingen!

Bild Mio

14-årige Mio Svenssons tävlingsdebut