Carambole

SM i 3-vallars carambole börjar nu på torsdag!

Nu på torsdag den 16 februari börjar det individuella SM i 3-vallars carambole. Tävlingen spelas i Helsingborg och med ett nytt format - en Round Robin där alla möter alla. Distansen är 40 poäng med efterstöt.

Tolv man gör upp om den åtråvärda titeln där regerande mästaren Torbjörn Blomdahl är favorit. Därefter Michael Nilsson, fjolårets finalist, som idag är rankad nr 26 i världen. Namn som kan sätta käppar i hjulen för dessa två herrar är David Pennör, Nalle Olsson och Henryk Kalita.

Tävlingen börjar kl 10 och spelas på 3 bord. Fasta tider. Kl 10, 12, 14, 16, 18 och 20 torsdag till söndag.

Matcherna sänds live på förbundets plattform www.biljard.tv Länk till annan webbplats. helt kostnadsfritt och alla resultat kan följas live på Cuescore Länk till annan webbplats..

Stort lycka till till alla deltagare!

De fem spelarna som är favoriter till att utmana om titeln:

Torbjörn Blomdahl

Michael Nilsson