Dags för anmälan till kvalspel Lag-SM trevallars

Nu är det dags att anmäla sig till årets kvalspel för Lag-SM. Sista anmälan den 20 mars.

Datum för kvalspelet: 1 – 2/4 2023
Sista anmälningsdag för deltagande: 2023-03-20.
Anmälan: mailas direkt till carambole@biljardforbundet.se. Skriv även upp vilka spelare som ska ingå i laget/lagen och om ett lån av spelare från annan förening är aktuell.
Startavgift: Startavgiften är 500 kr per lag i kvalomgången och ytterligare 500 kr per lag för de fyra lag som går till slutspel.
Arrangerande klubb i norr: Stockholms BS (Biljardpalatset)
Arrangerande klubb i söder: BK Borgen (Helsingborg)
BK Milen räknas till södra kvalgruppen

Hur kvalgrupperna i norr och söder spelas kommer att bestämmas efter sista anmälningsdag passerat. Om antalet anmälda lag är stort så det krävs att kvalet spelas med två grupper på någon av orterna kommer lagen att seedas på basis av lagets genomsnittliga aktuella årssnitt. Se Tävlingsbestämmelser för Carambole för övrig info om hur gruppspelet spelas.

Två lag går vidare från varje kvalgrupp till finalspel. Finalspelet avgörs under höstsäsongen på Biljardpalatset i Stockholm.

Varje lag består av 4 spelare samt reserver som seedas efter snitt. Tillägg till tävlingsbestämmelserna: Spelare som är licensierad i annan klubb i annan gren kan ”lånas in” under förutsättning att denna spelare inte har spelat annan tävling i carambole med licens från annan klubb. Dock krävs att spelaren även är medlem i den klubb som lånar in spelaren. En spelare som deltagit för en klubb under kvalet får inte efter klubbyte representera annan klubb i finalspelet.
Det finns ingen begränsning på hur många lag varje förening får anmäla.

Frågor besvaras av CK på mejl carambole@biljardforbundet.se alternativt på telefon 070-960 85 75 (Sven Junghagen, CK ordf.)

Publicerad: 2023-03-15

Senast uppdaterad: 2023-03-15